Στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κοροναϊού (COVID-19), πολλά μη καθοριστικά ραντεβού για συντήρηση και επισκευές αυτοκινήτων (π.χ. στο αμάξωμα) αναβάλλονται.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο σας πιθανόν να μη χρησιμοποιηθεί για παρατεταμένες περιόδους λόγω της απαγόρευσης των μη απαραίτητων ταξιδιών κατά τη διάρκεια του περιορισμού της κυκλοφορίας. Σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, η καλή συντήρηση του αυτοκινήτου είναι πιο σημαντική από ποτέ. Ακολουθούν έξι συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε το αυτοκίνητό σας σε καλή κατάσταση.
Το χειρόφρενο ασφαλίζει μόνιμα τα τακάκια ή τις σιαγόνες των φρένων στη θέση τους. Εάν παραμείνει ενεργοποιημένο για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, τα τακάκια ή οι σιαγόνες των φρένων μπορεί να κολλήσουν στο δισκόφρενο ή στο τύμπανο των φρένων. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η τριβή και επομένως η γενική φθορά στα πίσω φρένα την επόμενη φορά που θα οδηγήσετε το αυτοκίνητο. Συνεπώς, αν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να αφήσετε το χειρόφρενο απενεργοποιημένο και να κρατήσετε το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, χρησιμοποιώντας τάκους ή τούβλα. Εάν το αυτοκίνητό σας διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείτε να το αφήσετε σταθμευμένο έχοντας συμπλέξει την πρώτη ταχύτητα ή την όπισθεν – όχι όμως όταν το έχετε σταθμεύσει σε έδαφος με κλίση!
2 Τροφοδοτήστε την μπαταρία
Η μπαταρία χάνει σιγά σιγά τη φόρτισή της όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε αδράνεια – κυρίως επειδή οι υπολογιστές υψηλής τεχνολογίας στα σημερινά αυτοκίνητα είναι πάντα ενεργοποιημένοι, ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός. Κατά τη διάρκεια του περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω κοροναϊού, είναι αρκετό απλώς να βάζετε μπροστά το αυτοκίνητο κάθε 3-4 ημέρες για να αποφύγετε την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας. Περιστασιακά, οδηγείτε το αυτοκίνητό σας για μικρό χρονικό διάστημα (τουλάχιστον 5-10 λεπτά) ώστε να επαναφορτιστεί η μπαταρία και να επιτραπεί η κυκλοφορία του λαδιού και του ψυκτικού υγρού μέσα στον κινητήρα. Εάν το όχημα δεν χρησιμοποιηθεί για κάποιο χρονικό διάστημα, μπορεί να είναι καλή ιδέα να αποσυνδέσετε το καλώδιο από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας. Η καλύτερη προσέγγιση ποικίλει ανάλογα με τη μάρκα, το μοντέλο και το έτος του αυτοκινήτου, οπότε ελέγξτε τις οδηγίες του κατασκευαστή για να είστε βέβαιοι.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: προσέξτε τη διαρροή της εφεδρικής ισχύος
Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) απαιτούν πολύ λιγότερη συντήρηση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), δε σημαίνει ότι δε χρειάζονται συντήρηση. Το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο μπορεί να χάσει μέρος της αυτονομίας του εάν παραμείνει σε αδράνεια για μια εβδομάδα. Είναι σημαντικό να διατηρείτε την μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σας σε καλή κατάσταση φόρτισης. Οι περισσότεροι ειδικοί στις μπαταρίες συνιστούν να διατηρείτε τη φόρτιση μεταξύ 40% και 80%, κατά προσέγγιση, όταν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
Όταν ένα αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στον ίδιο τόπο για αρκετές εβδομάδες –όπως κατά τη διάρκεια του τωρινού περιορισμού κυκλοφορίας λόγω κοροναϊού – τα ελαστικά μπορεί να αναπτύξουν επίπεδα σημεία εκεί όπου βρίσκονται σε άμεση επαφή με το έδαφος. Περιττό να πούμε ότι αυτό βλάπτει τα ελαστικά και μπορεί να οδηγήσει στην αντικατάστασή τους νωρίτερα, δημιουργώντας επιπλέον έξοδα για εσάς. Για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, μια στο τόσο κυλήστε ή οδηγήστε το αυτοκίνητο προς τα πίσω ή προς τα εμπρός για να αλλάξετε την κατανομή του βάρους στα ελαστικά. Επίσης, παρακολουθήστε την πίεση των ελαστικών και συμπληρώστε αν χρειάζεται.
Σε εν μέρει άδεια ρεζερβουάρ καυσίμου μπορεί να συσσωρευτεί υγρασία, οπότε αν το αυτοκίνητό σας δε θα χρησιμοποιηθεί για έναν μήνα ή περισσότερο, είναι καλύτερο να γεμίσετε πλήρως το ρεζερβουάρ καυσίμου. Ανάλογα με τις κλιματικές συνθήκες, το λάδι του κινητήρα μπορεί επίσης να αλλοιωθεί με την πάροδο του χρόνου στα αυτοκίνητα που δεν χρησιμοποιούνται. Επομένως, μόλις το αυτοκίνητο αρχίσει να χρησιμοποιείται ξανά, καλό είναι να το ελέγξετε για να βεβαιωθείτε ότι το λάδι δεν έχει αποκτήσει λασπώδη υφή.
Ακόμα και αν το αυτοκίνητό σας δεν χρησιμοποιηθεί για μερικές ημέρες μόνο, είναι απαραίτητο να διασφαλίσετε ότι το εσωτερικό του είναι καθαρό και τακτοποιημένο ώστε να μη μυρίζει κλεισούρα. Έτσι, μπορείτε να πετάξετε σκουπίδια που ενδεχομένως υπάρχουν μέσα και ειδικότερα να αφαιρέσετε υγρά πατάκια ή άλλες πηγές υγρασίας που δημιουργούν άσχημες οσμές όταν παραμένουν στον παγιδευμένο αέρα του εσωτερικού του αυτοκίνητου. Αυτό είναι ακόμα χειρότερο όταν ο αέρας είναι ζεστός, γι’ αυτό αφήστε το αυτοκίνητο στη σκιά και όχι στο άμεσο ηλιακό φως για να ελαχιστοποιήσετε τη συσσώρευση θερμότητας μέσα.
Όταν αφήνετε το αυτοκίνητο εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης και ειδικά στο άμεσο ηλιακό φως για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, προκαλείται υπερβολική φθορά στη βαφή, στα λάστιχα και τα πλαστικά εξαρτήματά του. Επομένως, κατά τη διάρκεια του περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω κοροναϊού ή άλλων μακρών περιόδων μη χρήσης, σταθμεύστε το αυτοκίνητο σε γκαράζ ή, εάν δεν έχετε άλλη επιλογή από το να παρκάρετε σε εξωτερικό χώρο, καλύψτε το με κουκούλα. Εάν περάσετε το αυτοκίνητό σας με γυαλιστικό, μετά από μερικές εβδομάδες, θα χρειαστεί μόνο να το ξεσκονίσετε όταν θα είστε έτοιμοι να το χρησιμοποιήσετε ξανά.
